Albérletbe nem mindig lehet céget bejelenteni

A statisztikák azt mondják, hogy hazánkban aki csak teheti, inkább saját lakást vásárol, mintsem hogy tartósan albérletben lakjon. A nyugati országokban viszont ennek is megvan a maga kultúrája, és sokkal inkább átlátják a tartós bérlet előnyeit a lakásvásárlással szemben. Ehhez hozzájárul többek között az is, hogy a nagy cégek dolgozóit időnként átköltöztethetik más városba, egy saját lakást pedig ilyenkor nehezebb lenne eladni. Ráadásul a bárhonnan végezhető, homeoffice jellegű munkák ott hamarabb terjedtek el, ezért a kalandvágyók először több településen is ki tudják próbálni, hogy milyen érzés ott élni anélkül, hogy végleg elköteleződnének. Albérletet pedig szinte bárhol lehet találni. Igaz, az ár az nem mindegy, ezt sajnos én is tapasztalom. A városban drága a lakhatás, de én itt kaptam munkát adminisztrátorként. Hamar rá kellett jönnöm, hogy a lakbér bármilyen alkalmazotti fizetés nagy részét elviszi, és talán tényleg azoknak van igazuk, akik azt vallják, hogy csak vállalkozóként lehet sokat keresni.

A virtuális asszisztens vállalkozásommal csak egy probléma volt: az albérlet tulaja nem engedte bejelenteni, ezért kénytelen voltam utánajárni, hogy hol van székhelyszolgáltatás budapest közel eső kerületeiben. Egyik ismerősöm a grossoffie.hu-t ajánlotta, amikor megemlítettem neki, hogy van ez az egy aprócska probléma.

-Ez az egy aprócska probléma? – kérdezte nevetve. Azt mondta, hogy majd meg fogom látni, hogy a cégalapítás kapcsán nem egy probléma szokott felmerülni, hanem legalább 20, de ha grossoffice.hu segítségét kérem, akkor biztosan sikerrel veszem majd az akadályokat. Ha rákeresünk, hogy „székhelyszolgáltatás budapest”, akkor rengeteg találatot fogunk kapni, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen minőségű szolgáltatást nyújt a választott cég. Ezért is örültem, hogy megbízható forrásból kaptam ajánlást. A grossoffice.hu pedig úgy láttam, már valóban régóta van a szakmában. Ez azért pozitív dolog, mert egy székhelyszolgáltató esetében elengedhetetlen a pénzügyi stabilitás. Ha bedől a szolgáltató, akkor a mi vállalkozásunk is könnyen a csőd szélére kerülhet. Én ezért újonnan létesült céget semmiképp sem választanék ilyen célra, de a döntés mindenkire rá van bízva.

A cégalapítás valóban egy jóval bonyolultabb folyamat, mint ahogyan azt sok kezdő fiatal vállalkozó elképzeli – mint például én is. Ezért nagyon hálás voltam a grossoffice.hu által ajánlott ügyvédnek, aki számos apró lehetséges buktatóra hívta fel a figyelmemet. Ezek némelyike amúgy is egyértelmű kellene legyen mindenki számára. Nem fizetted be időben az adót? Meg fognak büntetni, és teljesen jogosan! Igen ám, de mi a helyzet akkor, ha nem is kaptál róla értesítést, mert az kiesett a postaládából? Ez sajnos semmi esetre sem lehet mentség, a határidő az ugyanúgy határidő. A székhelyszolgáltatók, mint pl. a grossoffice.hu is, ezért is szokták átvenni a cég székhelyére érkező leveleket is, mert így biztosan nem kallódik el semmi.

Persze az adóellenőrök nemcsak akkor látogathatnak meg bennünket, ha valamit rosszul csinálunk. Az viszont minden esetben fontos, hogy ebben a helyzetben is maradjunk professzionálisak és tudjunk minden céges papírt bemutatni. Ez egy homeoffice-ban sokszor nehézségekbe ütközhet, főleg ha az ember kisgyermek mellett próbál meg céget vezetni. A grossoffie.hu szolgáltatása viszont ilyenkor is lehetővé teszi, hogy megfelelő tárgyalóban, rendezett körülmények között zajlódjon le a beszélgetés anélkül, hogy ez kizökkentene bennünket a tervezett aznapi üzleti teendőinkből.

A grossoffice.hu-nak hála úgy érzem, most már felkészülten vághatok bele a vállalkozásba. Így többet fogok keresni, és ki tudja, egy év után akár még saját lakást is vásárolhatok!